Support

 

 

 

Driftinformation

Se aktuella, planerade och slutförda driftstörningar.

Driftinformation

Se aktuella, planerade och slutförda driftstörningar.

Bredband

Hitta svaren på de vanligaste bredbands relaterade problemen.

Bredband

Hitta svaren på de vanligaste bredbands relaterade problemen.

TV

Hitta svaren på de vanligaste TV relaterade problemen.

TV

Hitta svaren på de vanligaste TV relaterade problemen.

Felanmälan

Gör en felanmälan


Felanmälan

Gör en felanmälan


Mobilt

Få hjälp med ditt mobilabonnemang eller mobila bredband.


Mobilt

Få hjälp med ditt mobilabonnemang eller mobila bredband.


Frågor & Svar

Här har vi samlat alla de vanligaste frågorna och svaren.

Frågor & Svar

Här har vi samlat alla de vanligaste frågorna och svaren.


 

Vanliga frågor

Om dit bredband inte fungerar kan det bero på olika saker. 

Om du inte kommer åt internet över huvud taget, kan du försöka med följande:

-Börja med att kontrollera din routern eller utrustning är rätt inkopplad. 
-Starta om routern. Det gör du genom att koppla ur strömsladden till routern och låta den vara urkopplad i 30 sekunder.
-Starta om enheten du försöker ansluta, för att se om det avhjälper problemet.
-Prova ansluta en annan enhet, för att se om problemet är begränsat till en enhet.
Se också: Vanligaste nätverksfelet
Om inget av ovan fungerar kan du kontakta vår kundservice, det gör du enklast genom att ringa 0660-20 60 00 eller kan du skapa ett felanmälan här.

  •  
Om du upplever låg hastighet, följ nedanstående steg:

-Börja med att kontrollera hastigheten på en dator ansluten med kabel direkt till routern alt. överlämningspunkten.

-Prova olika tjänster för att mäta hastigheten t.ex. www.bredbandskollen.sewww.speedtest.nethttp://speedtest.tele2.net.

-Starta om routern. Det gör du genom att koppla ur strömsladden till routern och låta den vara urkopplad i 30 sekunder. Koppla in sladden och kontrollera att inget glappar och låt routern starta upp. Vänta 5 min innan du kontrollerar hastigheten igen.

Se också: Vanligaste nätverksfelet

Om inget av ovan fungerar kan du kontakta vår kundservice, det gör du enklast genom att ringa 0660-20 60 00 eller kan du skapa ett felanmälan här.

  •  

Vi erbjuder följande betalningsalternativ:
-Pappersfaktura (49kr fakturaavgift)
-E-faktura (endast privatkunder)
-E-postfaktura

Privatkunder har möjligheten att betala sin faktura elektroniskt via sin internetbank.
E-faktura är enkelt, säkert och belastar inte miljön med pappershantering.

Ansöker gör du via din internetbank men tänk på att det är den person i hushållet som står på avtalet med oss, som måste anmäla sig för e-faktura. Gör så här:

1. Gå in på din internetbank
2. Välj E-faktura och sök efter MicroGroup Europe AB. 
3. Följ länken och fyll i personnummer.
4. Från och med nu meddelar banken när det finns en ny faktura
5. Betala: logga in på din internetbank och godkänn. Belopp, OCR och allt annat är för i fyllt.

Hos oss kan du delbetala installationen via Wasa Kredit.
För att beviljas delbetalning behöver du uppfylla nedan kriterier
-Vara minst 20 år.
-Inte ha några betalningsanmärkningar.
-Du behöver vara fast anställd.
-Du är folkbokförd i Sverige sedan minst 3 år.
För att få veta mer om våra delbetalnings alternativ, ring oss på 0660 - 20 60 00 eller besök Wasa för mer info och räkneexempel.