Gör en felanmälan
Om du inte kommer åt internet över huvud taget, kan du försöka med följande:
-Börja med att kontrollera din routern eller utrustning är rätt inkopplad.
-Starta om routern. Det gör du genom att koppla ur strömsladden till routern och låta den vara urkopplad i 30 sekunder.
-Starta om enheten du försöker ansluta, för att se om det avhjälper problemet.
-Prova ansluta en annan enhet, för att se om problemet är begränsat till en enhet.
Se också: Vanligaste nätverksfelet
Om inget av ovan fungerar kan du kontakta vår kundservice, det gör du enklast genom att ringa 0660-20 60 00 eller kan du skapa ett felanmälan här.
-Börja med att kontrollera hastigheten på en dator ansluten med kabel direkt till routern alt. överlämningspunkten.
-Prova olika tjänster för att mäta hastigheten t.ex. www.bredbandskollen.se, www.speedtest.net, http://speedtest.tele2.net.
-Starta om routern. Det gör du genom att koppla ur strömsladden till routern och låta den vara urkopplad i 30 sekunder. Koppla in sladden och kontrollera att inget glappar och låt routern starta upp. Vänta 5 min innan du kontrollerar hastigheten igen.
Se också: Vanligaste nätverksfelet
Om inget av ovan fungerar kan du kontakta vår kundservice, det gör du enklast genom att ringa 0660-20 60 00 eller kan du skapa ett felanmälan här.
Vi erbjuder följande betalningsalternativ:
-Pappersfaktura (49kr fakturaavgift)
-E-faktura (endast privatkunder)
-E-postfaktura
Privatkunder har möjligheten att betala sin faktura elektroniskt via sin internetbank.
E-faktura är enkelt, säkert och belastar inte miljön med pappershantering.
Ansöker gör du via din internetbank men tänk på att det är den person i hushållet som står på avtalet med oss, som måste anmäla sig för e-faktura. Gör så här:
1. Gå in på din internetbank
2. Välj E-faktura och sök efter MicroGroup Europe AB.
3. Följ länken och fyll i personnummer.
4. Från och med nu meddelar banken när det finns en ny faktura
5. Betala: logga in på din internetbank och godkänn. Belopp, OCR och allt annat är för i fyllt.